Get Adobe Flash player
Galeria szkoły
images/stories/galeria/00.jpg
images/stories/galeria/000.jpg
images/stories/galeria/01.jpg
images/stories/galeria/02.jpg
images/stories/galeria/03.jpg
images/stories/galeria/04.jpg
images/stories/galeria/05.jpg
images/stories/galeria/06.jpg
images/stories/galeria/07.jpg
images/stories/galeria/09.jpg
images/stories/galeria/aaa.jpg
images/stories/galeria/bbb.jpg
images/stories/galeria/c.jpg
images/stories/galeria/d.jpg
images/stories/galeria/e.jpg
images/stories/galeria/ggg.jpg
images/stories/galeria/h.jpg
images/stories/galeria/iii.jpg
images/stories/galeria/jjj.jpg
images/stories/galeria/k.jpg
images/stories/galeria/l.jpg
images/stories/galeria/mmm.jpg
images/stories/galeria/nnn.jpg
images/stories/galeria/o.jpg
images/stories/galeria/p.jpg
images/stories/galeria/r.jpg
images/stories/galeria/f.png
Doradztwo zawodowe
Dokumenty szkolne
Użytkownicy online
Naszą witrynę przegląda teraz 4 gości 
Start Obrastam w piórka

Wywiad z Panią Dyrektor Aleksandrą Klimczewską

 

  • Jak Pani z perspektywy czasu ocenia przydatność projektu dla podniesienia jakości kształcenia w szkole?
Wysoko oceniam przydatność projektu dla podniesienia jakości kształcenia w szkole. Uczestnictwo w programach unijnych poszerzyło ofertę edukacyjną szkoły o interesujące zajęcia rozwijające zainteresowania gimnazjalistów" "Polak obywatelem Europy", "Reise durch Deutschland", "Z komputerem przez fizykę" oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: "Rozwiń swój język", "Sag es besser", "Z ortografią i gramatyką za pan brat". Widoczne efekty dydaktyczne to: poszerzenie wiedzy uczniów, rozwój umiejętności lingwistycznych, stopniowe uzupełnianie braków w wiadomościach, doskonalenie umiejętności korzystania z technologii informatycznej. Należy też podkreślić fakt doposażenia bazy dydaktycznej gimnazjum w pomoce naukowe, umożliwiające bardziej efektywne prowadzenie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
  • Z jakich zajęć pozalekcyjnych dzieci korzystają najchętniej?
Zajęcia realizowane w ramach projektu "Obrastam w piórka" cieszą się dużym zainteresowaniem i dobrą opinią uczniów, o czym świadczy między innymi wysoka frekwencja na zajęciach. Projekt z fizyki adresowany do naszych gimnazjalistów przybliża uczniom ciekawostki, eksperymenty, doświadczenia podane w nowoczesnej, atrakcyjnej a jednocześnie przystępnej formie. Zajęcia z "Komputerem przez fizykę" rozbudziły zainteresowanie przedmiotem. Zakupiono programy multimedialne, zestaw optyczny - laser. Po niezwykłym świecie fizyki nauczyciel oprowadza np. za pomocą "Stellarium" - interaktywnego planetarium. Uczniowie obserwują gwiazdy w 3D, planety i ich satelity, gwiazdozbiory i inne ciała niebieskie. Sukcesywnie zdobywają umiejętności uczenia się i wykorzystania różnych źródeł informacji w tym zakresie.
  • Co udało się osiągnąć dzięki projektowi? Czego nie udało się osiągnąć?
Wszystkie programy zajęć zostały przygotowane specjalnie z myślą o efektywnym i ciekawym nauczaniu. Ważne jest, że uczniowie uczestniczący w zajęciach poczynili postępy w nauce, każdy na miarę swoich możliwości. W wielu przypadkach udało się przełamać niechęć do nauki spowodowaną niepowodzeniami szkolnymi.
Wywiad pochodzi z Informatora semestralnego nr 3/2012
"Obrastam w piórka. Rozwój kompetencji kluczowych tyskich gimnazjalistów".
 

Kraków po niemiecku

„Kraków po niemiecku” pod takim hasłem odbyła się wycieczka kółka „Reise durch Deutschland” w ramach projektu „Obrastam w piórka. Rozwój kompetencji kluczowych tyskich gimnazjalistów”. W wycieczce odbywającej się 20.06.2011 roku wzięła udział grupa niemiecka klasy 3a. Zwiedzanie Krakowa zaczęło się na Placu Jana Matejki. Pani przewodnik opowiadała o najważniejszych wydarzeniach historycznych oraz o zabytkach Krakowa WYŁĄCZNIE PO NIEMIECKU!!! Na trasie uczniowie mogli zobaczy m.in. Barbakan, Kościół Mariacki, Sukiennice, Kościół Franciszkanów, Collegium Maius, Wawel - ale to tylko najważniejsze punkty zwiedzania. Uczniom udało się również usłyszeć hejnał i pomachać hejnaliście. Po wyczerpującej lekcji niemieckiego w terenie, uczniowie mogli się zrelaksować w Fantasy Park. Sprawdzali swoje siły w grze w kręgle oraz bilardzie.

Opiekunowie: Agnieszka Safuta, Renata Dybowicz

 

Wycieczka edukacyjna

24 maja 2011 roku uczniowie naszej szkoły, którzy uczestniczyli w zajęciach z języka niemieckiego „Sag es besser” oraz z języka angielskiego „Rozwiń swój język” wzięli udział w wycieczce do Wadowic oraz Parku Miniatur w Inwałdzie. Wycieczka została zorganizowana w ramach projektu „Obrastam w Piórka. Rozwój kompetencji kluczowych tyskich gimnazjalistów”. W programie wyjazdu znalazło się zwiedzanie kościoła św. Piotra Apostoła i Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny w Wadowicach. Następnym punktem programu była „podróż dookoła świata” w Parku Miniatur w Inwałdzie. Uczniowie zapoznali się z najsłynniejszymi budowlami zarówno świata, jak i Polski. Uczniowie mogli skorzystać również z innych atrakcji Parku. Opiekunami wycieczki były panie Bożena Grzyś i Agnieszka Safuta.

 
Więcej artykułów…