Get Adobe Flash player
Galeria szkoły
images/stories/galeria/00.jpg
images/stories/galeria/000.jpg
images/stories/galeria/01.jpg
images/stories/galeria/02.jpg
images/stories/galeria/03.jpg
images/stories/galeria/04.jpg
images/stories/galeria/05.jpg
images/stories/galeria/06.jpg
images/stories/galeria/07.jpg
images/stories/galeria/09.jpg
images/stories/galeria/aaa.jpg
images/stories/galeria/bbb.jpg
images/stories/galeria/c.jpg
images/stories/galeria/d.jpg
images/stories/galeria/e.jpg
images/stories/galeria/ggg.jpg
images/stories/galeria/h.jpg
images/stories/galeria/iii.jpg
images/stories/galeria/jjj.jpg
images/stories/galeria/k.jpg
images/stories/galeria/l.jpg
images/stories/galeria/mmm.jpg
images/stories/galeria/nnn.jpg
images/stories/galeria/o.jpg
images/stories/galeria/p.jpg
images/stories/galeria/r.jpg
images/stories/galeria/f.png
Doradztwo zawodowe
Użytkownicy online
Naszą witrynę przegląda teraz 2 gości 
Start Wzór na rozwój

Po co gromadzić deszczówkę?

Od października 2014 roku uczniowie klasy Ia, pod opieką pani Aldony Falkiewicz, realizowali projekt „Wzór na rozwój. Nauki ścisłe odpowiadają na wyzwania współczesności”. Projekt był organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Głównym celem prowadzonego projektu było ukazanie uczniom, jak teoria wykładana na lekcjach fizyki, chemii i biologii może mieć praktyczne zastosowanie przy tworzeniu rozwiązań ułatwiających życie mieszkanek i mieszkańców globalnego Południa. Materiały, które były wykorzystywane w ramach projektu bazowały na przykładach z takich krajów jak Kenia, Bangladesz, Peru, Nepal, gdzie proste rozwiązania technologiczne w znaczący sposób zmieniły życie ludzi.

Podczas realizacji projektu młodzież próbowała uzyskać odpowiedzi na pytania takie, jak: Dlaczego w niektórych miejscach na świecie ludzie nie mają dostępu do czystej wody? Po co gromadzić deszczówkę? Jak oczyścić brudną wodę? Jak słońce pomaga uzdatnić wodę? Jak przechowywać warzywa i owoce w ciepłych warunkach bez elektryczności?

Poszukiwanie odpowiedzi na te i inne pytania, z całą pewnością przybliżyły młodzież do założeń autorów projektu: „To, czego młodzież uczy się na zajęciach przedmiotów ścisłych, ma kluczowe znaczenie dla losów świata i jego rozwoju. Uwzględnianie perspektywy globalnej w toku nauki przedmiotów ścisłych to krok w kierunku świata bardziej sprawiedliwego, gdzie ludzie wiedzą, jak wykorzystywać wiedzę, by żyć w godnych warunkach i zapewniać sobie bezpieczeństwo żywnościowe, dostęp do energii, czystej wody w obliczu zmieniającego się klimatu” (źródło http://www.ceo.org.pl/).

Nasi uczniowie realizowali swój projekt do maja. 9 czerwca 2015 roku, podczas Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych na Zamku Królewskim w Warszawie, przedstawią zrealizowane przez siebie działania.

Krótką relację z naszych działań przedstawimy w poniższej prezentacji.

>>> zobacz <<<