Wywiad z Panią Dyrektor Aleksandrą Klimczewską

 

  • Jak Pani z perspektywy czasu ocenia przydatność projektu dla podniesienia jakości kształcenia w szkole?
Wysoko oceniam przydatność projektu dla podniesienia jakości kształcenia w szkole. Uczestnictwo w programach unijnych poszerzyło ofertę edukacyjną szkoły o interesujące zajęcia rozwijające zainteresowania gimnazjalistów" "Polak obywatelem Europy", "Reise durch Deutschland", "Z komputerem przez fizykę" oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: "Rozwiń swój język", "Sag es besser", "Z ortografią i gramatyką za pan brat". Widoczne efekty dydaktyczne to: poszerzenie wiedzy uczniów, rozwój umiejętności lingwistycznych, stopniowe uzupełnianie braków w wiadomościach, doskonalenie umiejętności korzystania z technologii informatycznej. Należy też podkreślić fakt doposażenia bazy dydaktycznej gimnazjum w pomoce naukowe, umożliwiające bardziej efektywne prowadzenie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
  • Z jakich zajęć pozalekcyjnych dzieci korzystają najchętniej?
Zajęcia realizowane w ramach projektu "Obrastam w piórka" cieszą się dużym zainteresowaniem i dobrą opinią uczniów, o czym świadczy między innymi wysoka frekwencja na zajęciach. Projekt z fizyki adresowany do naszych gimnazjalistów przybliża uczniom ciekawostki, eksperymenty, doświadczenia podane w nowoczesnej, atrakcyjnej a jednocześnie przystępnej formie. Zajęcia z "Komputerem przez fizykę" rozbudziły zainteresowanie przedmiotem. Zakupiono programy multimedialne, zestaw optyczny - laser. Po niezwykłym świecie fizyki nauczyciel oprowadza np. za pomocą "Stellarium" - interaktywnego planetarium. Uczniowie obserwują gwiazdy w 3D, planety i ich satelity, gwiazdozbiory i inne ciała niebieskie. Sukcesywnie zdobywają umiejętności uczenia się i wykorzystania różnych źródeł informacji w tym zakresie.
  • Co udało się osiągnąć dzięki projektowi? Czego nie udało się osiągnąć?
Wszystkie programy zajęć zostały przygotowane specjalnie z myślą o efektywnym i ciekawym nauczaniu. Ważne jest, że uczniowie uczestniczący w zajęciach poczynili postępy w nauce, każdy na miarę swoich możliwości. W wielu przypadkach udało się przełamać niechęć do nauki spowodowaną niepowodzeniami szkolnymi.
Wywiad pochodzi z Informatora semestralnego nr 3/2012
"Obrastam w piórka. Rozwój kompetencji kluczowych tyskich gimnazjalistów".